Roco Dieselová lokomotiva T 478 1184 Bardotka ČSD
Kód: RO7300028Související produkty
Detailní popis produktu
Tato dieselelektrická univerzální modelová lokomotiva Československých drah známá jako „Bardotka“ je krásným kouskem, který by neměl chybět ve Vaší sbírce. V průběhu mnoha let úspěšného provozu se pro tyto ikonické stroje vžila celá řada mnohdy humorných pojmenování. Zajímavé je to, že v každém regionu, kde se v průběhu let objevily, je jiné. V Praze a středních Čechách je strojvedoucí nazývají zamračené. Na jižní Moravě jim říkají bardotky, protože vyčnívající konstrukce pod předními okny připomíná špičaté poprsí herečky Brigitte Bardot. Na Liberecku a v severních Čechách to byly mračouni, na Olomoucku a v oblasti Jeseníků pak berty. Slovem hondy se pak označovaly v depu Ostrava.
V letech 1964 -1971 bylo dodáno celkem 230 lokomotiv řady T 478.1. Vlak vytápěl vestavěný parní kotel. U některých lokomotiv této řady bylo v 90. letech parní zařízení pro vytápění vlaků nahrazeno zařízením pro elektrické vytápění vlaků a lokomotivy byly přeznačeny na řadu 749. Lokomotivy prošly v průběhu let několika barevnými variacemi. Od poloviny 70. let 20. století se první jednotné barevné schéma začalo používat pro dieselová vozidla ČSD. Skříň lokomotivy byla natřena třešňově červenou barvou a střecha a podvozek byly natřeny šedou barvou.
Specifikace:
- spojka - hřídel NEM 362 s kinematikou KK
- délka 190 mm
- minimální rádius 358 mm
- setrvačník
- napájení DC
- ovládání analogové
- počet náprav s trakčními pneumatikami - 1
- počet poháněných náprav - 4
- rozhraní - elektrické rozhraní pro hnací jednotky PluX22
- 3 přední světla a 2 koncová světla, svítí v závislosti na směru jízdy
- LED přední světla
Hlavní vlastnosti:
- provedení 3. série s vlnitými bočními stěnami až po okraj střechy
- detailně propracovaný model s mnoha samostatně připevněnými zásuvnými díly
Dokumentace:
Buďte první, kdo napíše příspěvek k této položce.